Chiptuning SEAT

Wat is chiptuning?

Chiptuning is het aanpassen van de motor en/of versnellingsbak software om meer vermogen te creeeren uit uw SEAT. Doordat wij de software aanpassen verbeteren de prestaties aanzienlijk zoals meer vermogen (pk), koppel (Nm) en brandstofefficiëntie, zonder de mechanische grenzen van uw SEAT te overschrijden.

Welke Seat is geschikt?

Bijna elke SEAT is geschikt voor chiptuning. Zelfs atmosferische motoren, dus zonder turbo of compressor, kunnen worden voorzien van Chiptuning. In de Bereken uw vermogenswinst module kunt u opzoeken hoeveel winst we bij uw voertuig kunnen realiseren. Staat uw SEAT niet in de module, neem dan contact met ons op.

Waarom chiptuning voor uw Seat?

Uw SEAT krachtiger en efficiënter maken? Met chiptuning kunnen we de motorsoftware (ECU) optimaliseren om de prestaties te verbeteren. Deze software regelt belangrijke functies zoals brandstofinjectie, turbodruk en ontstekingstiming. Door deze instellingen nauwkeurig af te stemmen, haalt u het maximale uit uw SEAT.

Wat chiptuning voor uw SEAT kan betekenen:

Meer vermogen en koppel: Uw SEAT wordt krachtiger en accelereert soepeler.

Betere brandstofefficiëntie: Een efficiëntere motor helpt vaak om brandstof te besparen.

Een betere rijervaring: Meer controle, meer plezier, en altijd optimaal presterend.

Onze specialisten werken met de nieuwste apparatuur en technieken om de software van uw SEAT veilig en nauwkeurig aan te passen. Of u nu een benzine, diesel, hybride of elektrische SEAT rijdt, we passen de tuning aan op uw specifieke model. Alles gebeurt binnen veilige marges, zodat de betrouwbaarheid en levensduur van uw auto gegarandeerd blijven.

Ontdek wat uw SEAT echt kan met onze professionele chiptuning. Meer kracht, meer plezier, en altijd betrouwbaar!

Welke 'Stage' past bij mij?

Stage 1 tuning  is de meest eenvoudige vorm van chiptuning. Een Stage 1 tune omvat alleen softwarematige aanpassingen op de ECU, er zijn dus geen verdere aanpassingen aan uw auto benodigd. Hierdoor is deze variant van chiptuning het meest voordelig, aangezien er geen componenten op het voertuig hoeven te worden geïnstalleerd.

Stage 2 tuning bouwt verder op de softwarematige aanpassingen van een stage 1 tune, maar voegt een aantal performance-onderdelen toe. Denk hierbij aan downpipes, intercoolers en inlaatsystemen zodat de motor gemakkelijker in- en uit kan ‘ademen’. In combinatie met Stage 2 software kan er meer uit het voertuig worden gehaald dan met Stage 1. Het hebben van een Stage 1 tune is niet noodzakelijk voor het plaatsen van Stage 2.

Stage 2 tuning bouwt verder op de softwarematige aanpassingen van een stage 1 tune, maar voegt een aantal performance-onderdelen toe. Denk hierbij aan downpipes, intercoolers en inlaatsystemen zodat de motor gemakkelijker in- en uit kan ‘ademen’. In combinatie met Stage 2 software kan er meer uit het voertuig worden gehaald dan met Stage 1. Het hebben van een Stage 1 tune is niet noodzakelijk voor het plaatsen van Stage 2.

Stage 3 tuning gooit alle remmen los. Bij deze mate van tuning wordt een groot deel van de motorcomponenten vervangen door performance varianten en wordt er soms zelf aan de interne motoronderdelen geschroefd. Deze variant van tuning is de meest dure en arbeidsintensieve, maar levert ook het beste resultaat op. Niet alle auto’s zijn geschikt voor een stage 3 tune, de nodige onderdelen moeten beschikbaar en passend zijn.

Wat zeggen onze klanten?